To Pinterest or not to Pinterest

To Pinterest or not to Pinterest

În ultima vreme au apărut pe diverse site-uri internaţionale şi pe numeroase bloguri articole care arată cât de mult trafic poate aduce Pinterest. Unii bloggeri spun că Pinterest este reţeaua responsabilă pentru 70% sau chiar 90% din traficul lor (şi vorbim despre un număr impresionant de vizitatori). Aşa se face că mulţi oameni de afaceri de la noi, în discuţiile cu privire la modalităţile de promovare, sugerează prezenţa în cadrul acestei reţele. Numai că de aici începe o lungă discuţie care, în esenţă, se rezumă la faptul că „la noi nu-i ca la alţii”.

Sunt şi utilizatori români de Pinterest. Există şi firme româneşti care folosesc această reţea. Dar cifrele nu se compară cu SUA, de pildă. Aşadar, înainte de a decide că „e indicat să fim şi noi pe Pinterest” ar trebui analizaţi utilizatorii români de Pinterest. Sunt aceştia publicul-ţintă al companiei? Se justifică investiţia de timp şi resurse în Pinterest? Cum poate fi Pinterest integrat într-o strategie amplă de comunicare? – Iată doar câteva întrebări la care trebuie să se răspundă mai întâi.

E Pinterest aşa de simplu precum pare?

Am început să folosesc Pinterest de la lansarea sa. Şi nu pentru a-mi promova site-ul în română (PRwave.ro) sau blogurile de călătorii în engleză, ci pentru a descoperi locuri interesante din lume, idei interesante pentru casă (urma să ne construim casa şi să o mobilăm/decorăm) ş.a. La început totul era despre imagini – cât mai bine realizate.

În timp lucrurile s-au schimbat, iar acum cel mai bine funcţionează pin-urile verticale cu text. Am observat acest lucru în mod direct, adaptându-mi pin-urile proprii (am început să folosesc mai mult reţeaua pentru promovarea blogurilor de călătorii scrise în engleză) şi remarcând diferenţe în numărul de repin-uri şi în traficul generat.

Un alt lucru neconştientizat este cât timp se alocă Pinterest. Să creezi un pin deosebit ia ceva timp. Sunt necesare imagini de înaltă calitate. Mai mult, nu este suficient să creezi un pin excelent şi să îl publici în cadrul contului tău. Trebuie să ai mulţi urmăritori şi trebuie să îţi promovezi acel pin, să cauţi constant noi board-uri în cadrul cărora să îl publici şi să dai repin altor imagini din cadrul reţelei care se potrivesc cu interesele (companiei) tale. Nu poate fi vorba doar despre autopromovare (de altfel, ca în nicio altă reţea).

Există programe/aplicaţii care permit programarea pin-urilor în diverse board-uri. Cele mai multe (şi mai bune) sunt însă accesibile doar contra cost (ceea ce implică buget suplimentar). Există virtual assistants care lucrează pentru mai multe persoane/companii şi asigură această parte de programare a pin-urilor în cadrul board-urilor (am văzut o sumedenie de travel bloggeri internaţionali de top care utilizează serviciile unui VA pentru Pinterest – şi alte social media). Din nou, însă, este vorba despre un buget suplimentar. Şi despre timp.

Aşadar „To Pinterest or not to Pinterest”?

Ar putea părea că încerc să arăt de ce o companie nu merită să fie prezentă pe Pinterest. Dimpotrivă. După cum am spus, folosesc Pinterest şi îmi aduce trafic. Pentru blogurile în engleză, e drept, nu pentru site-ul în română (aşa am făcut încă de la început). Mai mult, dacă veţi căuta pe internet, veţi găsi articole despre câteva campanii de succes realizate de companii din ţara noastră în cadrul Pinterest. Veţi vedea şi multe firme sau freelanceri care folosesc Pinterest-ul cu succes.

Ceea ce este important însă de subliniat este că în niciun caz nu este o reţea care nu implică resurse (multiple, nu doar financiare) şi care poate aduce un trafic impresionant de una singură. Pentru succesul în on-line, Pinterest poate fi doar o mică parte dintr-un mix amplu de modalităţi de promovare on- şi offline, iar o prezenţă în cadrul acestei reţele trebuie să pornească de la o analiză atentă a utilizatorilor, o strategie concretă cu obiective măsurabile şi tactici bine stabilite. Pinterest nu este pentru orice afacere.

Nu vă lăsaţi furaţi de mirajul Pinterest

Leave a reply