Cum scapam de gandurile negre

Cum scapam de gandurile negre

Schimbarea ciclului unei gandiri negative poate fi o provocare si este un proces care necesita timp. Este important sa retineti ca repetarea unor platitudini, adesea recomandata si in cartile de ajutor pentru imbunatatirea stimei de sine, poate avea, de fapt, un impact negativ asupra imaginii de sine.

Gandirea pozitiva nu este despre a-ti pune o pereche de ochelari de culoarea trandafirului si a ignora toate lucrurile negative pe care le vei intalni in viata. Aceasta abordare poate fi la fel de devastatoare ca si ignorarea pozitivului si concentrarea numai pe negativ. Echilibrul, cu o doza sanatoasa de realism, este cheia.

Deci, ce poti face atunci cand te coplesesc gandurile negative? Viziteaza un psiholog si incepe cu pasi mici. La urma urmei, in esenta, a incearca sa cultivi un nou obicei, necesita timp si va spun asta din experienta cuiva care a incercat sa schimbe un comportament la un moment dat. Incepe prin identificarea unei zona din viata ta care este cea mai afectata de gandirea negativa.

Pornind de la o zona unica si relativ specifica din viata ta, modificarile vor fi mult mai probabil sa ramana pe termen lung. Deci, haideti sa ne imaginam ca ati ales sa va concentrati pe gandirea negativa cu privire la performantele scolare. Urmatorul pas este petrecerea unui anumit timp in fiecare zi evaluand propriile ganduri. Cand simti cum gandurile critice despre tine te acapareaza, intrerupe pentru moment ceea ce faci si reflecteaza.

Chiar daca te paste o nota mica la un examen, a fi suparat este intr-adevar cea mai buna abordare? Exista vreo modalitate de a pune un gand pozitiv asupra situatiei? Chiar daca nu mai poti face nimic in privinta notei la acest examen, cel putin acum ai o mai buna indicatie a modului de structurare a timpului de studiu pentru urmatorul test.

Supravegheaza cu atentie autosugestia negativa. Cand monologul interior incepe sa-ti sugereze ca nu vei termina niciodata sarcinile la timp sau ca munca ta este prea grea, gaseste o modalitate de a avea o viziune mai pozitiva a situatiei.

De exemplu, daca te lupti sa termini o lucrare de cercetare la timp, cauta modurile in care iti poti rearanja programul astfel incat sa-ti faci mai mult timp pentru proiect, mai degraba decat sa cazi prada deznadejdii. Cand tema pentru acasa sau sarcinile de la serviciu par prea greu pentru a fi finalizate, vezi daca o abordare diferita a problemei sau putin ajutor de la un coleg te-ar putea ajuta.

A avea o gandire pozitiva nu inseamna ignorarea realitatii in favoarea gandurilor inspirationale. Este mai mult decat a imbratisa o abordare proactiva in viata ta. In loc sa te simti fara speranta si coplesit, gandirea pozitiva iti permite sa faci fata provocarilor vietii cautand modalitati eficiente de rezolvare a conflictelor si venirea cu solutii creative la probleme. Afla pretul unei sedinte de psihoterapie pentru problema ta pentru a grabi procesul de alungare a gandurilor negative.

S-ar putea sa nu fie usor, dar impactul pozitiv il vei simti asupra sanatatii mentale, emotionale si fizice din plin. Este nevoie de practica, foarte multa practica, un proces lent care presupune un angajament pe tot parcursul vietii, cautand in interior si a deveni dispus sa-ti contesti gandurile negative si sa faci schimbari pozitive.

Leave a reply