Fie ca dorim sa facem o infiintare de srl sau o infiintare pfa ne punem in miscare si incepem demersurile. Completam cu datele necesare, o indosariem si ne prezentam in graba la Registrul Comertului.
Aici, dai peste functionari extrem de ocupati, de grabiti si, probabil, plictisiti de rutina aceleiasi munci pe care o presteaza zi de zi, care iti iau actele si le dau mai departe la semnat, fara o verificare temeinica a acestora.
Astfel, ai platit taxele de rigoare, iar la termenul stabilit pentru ridicarea actelor te poti trezi ca unele nu sunt completate corect, ca datele solicitantului nu corecpund cu domiciliul sau invers. In alte cazuri, ne putem trezi, spre exemplu, ca sunt inadvertente in contractul de comodat pentru sediul social, aceasta fiind o conditie esentiala pentru inregistrarea unei firme.
In plus, pentru aprobarea sedului social, trebuie sa indeplnesti maimulte conditii. Prima dintre ele este acceptul proprietarului, carepoate fi chiar titularul firmei, sotia sau o terta persoana. Astfel, in cazul in care proprietarii apartamentului sau casei in care se doreste a fi deschis sediul social sunt sot si sotie, veti avea nevoie de acceptul partenerului si incheierea unui contract de comodat cu acesta.
Totodata, aveti nevoie de acceptul vecinilor directi si de aprobarea asociatiei de proprietari din care faceti parte, fara de care sediul social nu poate fi inregistrat. Iata, asadar, doarcateva probleme de care va puteti lovi in faza initiala a inregistrarii unei firme.
Mai apoi, ve puteti trezi ca societatea dumneavoastra comerciala nu poate fi inregistrata din cauza cazierului fiscal. De cele mai multe ori, angajatii de la Registrul Comertului nici macar nu stiu sa va spuna despre ce problema este vorba, acest lucru trebuind rezolvat prin prezentarea personala la biroul teritorial al administratiei fiscale de care apartineti.
Pur si simplu, firma nu poate fi inregistrata din cauza unui conflict de natura fiscala, ce poate consta intr-o datorie mai veche si neachitata pe care ati avut-o la Fisc sau din cauza unor probleme inregistrate in calitate de actionar la o alta firma. Nimic nu este exclus asa casingurulmod prin care puteti afla despre ce este vorba este sa va prezentati singuri la administratia financiara.
In trecut, solicitarea cazierului fiscal era prima conditie solicitata inainte de demararea oricarui demers de inregistrarea unei firme. Astazi insa, solicitantul depune actele si apoi se trezeste cu pete in cazierul fiscal. In orice caz, problema poate fi rezolvata, de obicei prin plata obligatiilor restante sau prin depunerea de dovezi care sa ateste ca nu aveti nici un conflict de natura fiscala.
Ca persoana fizica, verificarea cazierului fiscal este o procedura relativ simpla, aceasta facandu-se intr-o singura zi, prin completarea unei cereri, insotita de o copie dupa actul de identitate. Lucrurile pot mult mai complicate in cazul persoanelor juridice, unde verificarile si solutionarea litigiilor pot fi de durata.