Cum se schimba simeringul

Cum se schimba simeringul

Daca v-ati intrebat pana acum ce este acela un simering, raspunsul il veti afla in cele ce urmeaza. Este un termen tehnic cunoscut cu precadere de catre barbati, insa nu toti stiu ce inseamna acesta. Un simering este o garnitura de etansare ce poate fi montata cu ajutorul unui inel sau resort. Simeringurile sunt utilizate pentru etansarea arborilor din interiorul motoarelor sau altor componente care necesita izoloare intre interior si mediul exterior.

Sunt mai multe tipuri de simeringuri pe care le veti intalni: cu sens de rotatie, fara sens de rotatie sau cu buza suplimentara. Sunt si cativa parametri care se iau in calcul in utilizarea unui simering cum ar fi mediul de etansare, temperatura, presiunea ori viteza de rotatie a arborelui. In domeniul auto, simeringurile se utilizeaza la majoritatea componentelor rotative ale motorului si ale trenului de rulare.

Termenul de simering vine de la numele inginerului care l-a inventat si anume austriacul Walther Simmer. Simeringul planetarei are rolul de a etansa imbinarea dintre planetara si cutia de viteze, iar acest lucru se intampla tocmai pentru a nu permite uleiului din cutie sa iasa afara.

In situatia in care simeringul nu este perfect etans – acesta poate fi uzat, ciupit sau prost montat – uleiul din cutie este „aruncat” afara atat in timpul mersului cat si in timp ce masina stationeaza. In cazul acesta vor aparea urme de ulei, adica umezeala in zona cutiei de viteze.

Daca scurgerea de ulei este foarte mica, adica observati ca nu apar pete de ulei sub masina sau pe scut puteti sa circulati fara a va face griji cu masina. Insa, pentru o mai mare siguranta, specialistii in domeniu va recomanda sa schimbati simeringul, mai ales ca operatiunea nu este una foarte complicata. Insa, daca nu va pricepeti sa schimbati singuri simeringul, cel mai bine este sa mergeti la un service specializat.

Ce trebuie facut

In general este nevoie ca schimbarea simeringului de cutie de viteze sa fie facuta la un service specializat avand in vedere ca aici specialistii folosesc o unealta speciala pentru centrarea simeringului nou, aceasta fiind unica pentru fiecare marca auto in parte. Nu uitati ca standardele tehnologice cer ca unele suruburi desfacute in ansamblul fuzeta-telescop-cap de bara sa fie inlocuite cu unele noi si apoi stranse cu ajutorul cheii dinamometrice.

Simeringul se schimba foarte usor, sunt de parere persoanele care au facut deja acest lucru si stiu despre ce este vorba. In prima faza se va demonta roata dupa care se va scoate fuzeta complet din telescop. Urmeaza apoi sa scoateti capul de bara a casetei de directie, planetara precum si simeringul uzat din cutia de viteze. Noul simering se va monta folosind o unealta speciala, iar planetara se va monta ulterior, la fel ca si bara casetei de directie, fuzeta si roata.

0

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *